برنامه نویسی تخصص ماست

تبلیغات اختصاصی هنر ماست

مشاوره ی ویژه وظیفه و خدمت ماست

نظریه کسب و کار داروینی
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶
0 نظر
448 بازدید

نظریه کسب و کار داروینی


یک کسب و کار موفق تنها یک تکرار تصادفی از چند کسب و کار موفق دیگر است، که بهترین تکرار قادر به  بقاست.

در دنیای غیر قطعی داروینی پیشرفت یک تکامل غیر ارادی محصور در قانون تکرار، و ذائقه ی  مشتریست. 
اما آیا میتوان وجود کسب و کارهایی نظیر اپل را در نظریه کسب و کار داروینی توجیه کرد؟ 
پیتر تیل در کتاب از صفر به یک اینگونه می گوید: 
" از همان سال 1976 که استیو جابز اپل را تاسیس کرد می دانست که می تواند با برنامه ریزی دقیق دنیا را تغییر داد، نه اینکه گروهی از افراد را تشکیل دهد که بر آرا کاربران تمرکز کند یا از موفقیت افراد کپی بردارد"
و آیا اگر مارک زاکر برگ یک برنامه قطعی چند ساله برای فیسبوک نداشت ، پیشنهاد یک میلیارد دلاری یاهو برای خرید را رد می کرد؟ 
حقیقت این است که در دنیای غیر قطعی داروینی، جهان قابل تغییر، غیر قابل پیش بینی بودن آینده را توجیه می کند. 
ما را از برنامه ریزی های بلند مدت دور می کند، و قدرت ترسیم آینده را می رباید.
برای کسانی که هیچ نقشه ای برای پول در آوردن ندارند، هیچ راهی ساده تر از خود پول در آوردن نیست.
از این روست که در این بازارها،کپی برداری، دلالی،مشاوره، فروش و بورس بیشتر از همه چیز محبوبیت می یابد، و خلاقیت و نوآوری یک روش پر ریسک دیر بازده غیر قطعی است که غیر ضروری تلقی میشود.
در پست های بعدی، با مطرح کردن قانون اول صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر، دلیل تاکید خود بر نوآوری و خلق کسب و کار متمایز را توجیه می کنیم.

اپلیکیشن سه بعدی
موشن گرافیک
برنامه نویسی مروا
سایت cms
طراحی وبسایت حرفه ای
نرم افزار حسابداری وکالت
نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر